He demanat una reunió urgent al nou ministre de Foment, Íñigo de la Serna, per solucionar els problemes que patim als accesos de Sant Boi des de fa dècades. Moltes persones de la nostra ciutat i dels municipis de l’entorn en són víctimes fa massa temps.

Els ciutadans i les ciutadanes que heu d’entrar o sortir cada dia de la nostra ciutat per motius de feina o estudis sabeu perfectament de què parlo. Des de fa quinze mesos, les obres que es feien per construir la variant d’aquesta carretera estan aturades sense cap explicació convincent.

Els treballs estan, de fet, força avançats, però malauradament es van aturar i, de moment, no hi ha cap compromís de reprendre’ls malgrat les nostres múltiples gestions i protestes. Mentrestant, continuem patint com sempre els habituals embussos que es focalitzen sobretot a la rotonda de la Parellada i als carrers del nucli antic.

Aquesta situació és indignant i no podem seguir tolerant-la, més encara si pensem que aquesta cèlebre variant ja estava projectada fins i tot abans dels Jocs Olímpics de Barcelona.

És evident que el Ministeri de Foment menysté les necessitats del territori, compromet les nostres possibilitats de desenvolupar-nos i generar noves oportunitats; fins i tot, ens està impedint complir alguns compromisos de govern, com la remodelació d’alguns carrers on no podrem intervenir fins que tinguem resolt aquest problema.

Espero que el senyor ministre, alcalde de Santander durant molts anys i coneixedor de primera mà de les necessitats del món local, entendrà les dificultats que aquesta situació inexplicable representa per a la vida quotidiana de molts ciutadans i ciutadanes de Sant Boi. Confio, per tant, que atendrà per fi les reivindicacions que li hem fet arribar reiteradament al seu Ministeri.

Aquí podeu llegir la carta que li he enviat al ministre.