Dia Mundial de les Persones Refugiades

El dimecres 20 de juny Sant Boi se suma a la commemoració del Dia Mundial de les Persones Refugiades, un tema d’especial actualitat a causa de la recent arribada al port de València del vaixell Aquarius amb 630 persones refugiades a bord.

La nostra ciutat manté el seu compromís amb l’acollida i s’ha afegit a la crida de les entitats municipalistes a l’hora de donar suport a les persones refugiades i col·laborar en la seva assistència.

A Sant Boi seguim treballant per l’educació per la solidaritat i el respecte pels drets humans. Un bon exemple el tenim avui, en què 750 nens i nenes ompliran la plaça de l’Ajuntament i la Rambla amb maletes plenes del que s’endurien si haguéssim de sortir corrent per buscar refugi.

Em sembla una gran iniciativa que han treballat a les escoles durant el curs amb l’acompanyament de la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat, l’artista Javier Salas i la col·laboració de Can Castells Centre d’Art.

Estic convençuda que, per a tots aquests nens i nenes, l’experiència ha estat extraordinària i plena de sentit. Han hagut de treballar des del compromís i des dels sentiments per entendre com se senten les persones que han de fugir dels seus països d’origen per buscar un futur en altres llocs del món, com han fet els i les passatgeres de l’Aquarius.

Vull convidar-vos a compartir, amb tots i totes, el resultat de la gran feina que han fet a les escoles de Sant Boi: l’esforç de preparar aquestes maletes i donar-nos a conèixer el seu contingut.