Front comú contra la pobresa energètica

El dijous 19 de gener totes les administracions catalanes (Generalitat, diputacions, Àrea Metropolitana de Barcelona i entitats municipalistes FMC i ACM) vam fer front comú per continuar lluitant contra la pobresa energètica que pateixen les persones més vulnerables del nostre país i les nostres ciutats.

Al Palau de la Generalitat vam presentar els protocols acordats entre les institucions i els convenis que han de signar ara les empreses subministradores d’aigua, electricitat i gas per complir amb la llei i amb les seves responsabilitats socials.

Des dels inicis de la crisi econòmica, els ajuntaments hem donat exemple assumint les polítiques socials com una prioritat absoluta i incrementant de manera exponencial el nostre esforç econòmic per atendre les necessitats detectades.

Avui dia, un dels problemes greus que afecten moltes famílies és la pobresa energètica. Malauradament, moltes llars no poden arribar a final de mes i no poden pagar els rebuts de serveis bàsics i absolutament indispensables.

Ajuntaments com el de Sant Boi els ajudem a fer front als pagaments i a evitar talls de subministrament. També els assessorem per millorar els seus hàbits i l’eficiència de les seves instal·lacions. Ens hem aplicat per millorar l’eficiència dels nostres propis consums d’energia i per finançar amb l’estalvi generat accions contra la pobresa energètica. I hem pressionat els altres governs perquè s’impliquin de manera decidida per donar solució a aquest problema.

Ara ha arribat l’hora d’exigir a les empreses subministradores que compleixin amb la seva part. I, insisteixo, amb la llei. La seva falta de sensibilitat no es pot tolerar perquè tenen beneficis multimilionaris però, en canvi, no volen assumir les seves responsabilitats socials. Les famílies que no arriben a final de mes necessiten amb urgència que ho facin.