Pla de treball a favor dels Drets Socials

Aquest dijous 2 de juny es va constituir el Plenari de l’Àmbit de Drets Socials de la Federació de Municipis i vam presentar-ne el pla de treball, un cop aprovat en la sessió que presideixo.

Aquest Pla és el tret de sortida per treballar des dels ajuntaments totes aquelles polítiques públiques que tenen a veure amb l’atenció a les persones.

Amb aquesta intenció, el document recull la creació de quatre comissions permanents: educació, salut i consum, serveis socials i habitatge social i igualtat de gènere. D’aquesta manera, a partir d’ara, disposem d’un marc de treball comú per garantir uns drets que són fonamentals per als ciutadans i les ciutadanes dels nostres municipis.

Aquesta nova eina ens permetrà abordar temes com la planificació escolar del curs vinent, per evitar situacions dramàtiques com la viscuda enguany amb l’eliminació de línies de P3, el problema dels desnonaments d’habitatges o les situacións que provoca la pobresa energètica, exemples molt clars de la importantíssima feina que tenim per endavant.