L’Ajuntament de Sant Boi rebrà 8,1 milions d’euros dels fons FEDER per desenvolupar l’estratègia de ciutat que el govern municipal ha definit per als pròxims anys.
És un reconeixement a la nostra planificació estratègica que ens omple d’orgull i una injecció econòmica que obre molt bones perspectives per millorar la ciutat i accelerar projectes de gran importància per a Sant Boi i per a vosaltres, els ciutadans i les ciutadanes.
15 ciutats catalanes optaven a aquestes ajudes per les seves Estratègies de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (DUSI) i el Ministerio de Hacienda ha seleccionat les estratègies de Sant Boi i Sabadell.
Això ens permetrà rebre 8,1 milions d’euros de subvenció des d’Europa i l’Ajuntament haurà d’aportar la mateixa quantitat, sumant un total de 16,2 milions d’euros.
Se’n beneficiarà la ciutat en conjunt, perquè és una estratègia integral, i algunes actuacions es focalitzaran en sis àmbits d’actuació preferents.

Àmbits d’actuació preferent

• Millora urbana del barri de Ciutat Cooperativa i Molí Nou
  • Consolidació de l’eix cívic i comercial de la ciutat
  • Rehabilitació d’habitatges privats i equipaments públics
  • Millora de l’accés des del nucli urbà a la zona forestal mitjançant ‘corredors verds‘
  • Millora de la mobilitat per combatre el canvi climàtic
  • Tancament urbanístic de la zona Camps Blancs-Casablanca-Torrelavila.

El títol de l’estratègia de Sant Boi és Capaci[u]tat, perquè el govern municipal aposta per potenciar les capacitats de les persones com a ingredient principal de la seva estratègia de ciutat.
Aquesta notícia és una gran empenta a la manera com l’Ajuntament està enfocant el futur de la ciutat i permet posar-se mans a l’obra per dur a la pràctica i accelerar els projectes que Sant Boi necessita per avançar i per generar noves oportunitats per als ciutadans i les ciutadanes.

Els 5 grans reptes de l’Estratègia DUSI

• Més ocupació i millors nivells de formació
  • Implantació de les TIC en la gestió dels serveis a la ciutadania
  • Teixit econòmic i productiu amb més valor afegit