Divendres 26 de maig anirem a Madrid, a la seu del Ministeri de Fomento, per reclamar un cop més solucions per a les obres de la variant de la C-245.
Les obres segueixen aturades i l’accés a Sant Boi, tallat. La situació és intolerable i per això, divendres ens entrevistarem a Madrid amb el director general de Carreteras, Jorge Urrecho, i li reclamarem compromisos ferms.
Si no es troba una solució en un període de temps raonable, exigirem que es retirin els ‘new jerseys’ de la carretera i que es reobri immediatament el vial d’accés a la nostra ciutat venint des de Viladecans.
A l’entrevista amb el director general hi aniré juntament amb les alcaldesses de Santa Coloma de Cervelló i Sant Vicenç dels Horts, l’alcalde de Torrelles i representants de la Generalitat de Catalunya i de la Diputació de Barcelona. Així ho vam decidir en la reunió que vam celebrar aquest dilluns a Torrelles.

Tots plegats mantenim el front comú que hem format al territori per defensar els drets dels nostres veïns i veïnes a una mobilitat normalitzada que no perjudiqui les seves vides quotidianes.

Com és evident, el Ministeri de Foment no va reiniciar les obres durant el mes d’abril, tal com s’havia compromès a fer.
Van realitzar els tràmits necessaris, però l’empresa adjudicatària, Isolux-Corsán, ha entrat en situació de preconcurs de creditors i, per tant, no està en disposició de reprendre els treballs de manera immediata.
L’empresa adjudicatària té ara dues vies de solució: o bé solucionar la seva situació i reiniciar les obres per mitjans propis o bé cedir el contracte a una altra empresa.
A finals de maig, si no hi ha una solució sobre la tuala, es rescindirà el contracte amb Isolux-Corsán i s’haurà d’iniciar un nou concurs d’adjudicació.
La nostra posició és clara: el nostre primer compromís és amb la ciutadania i no volem que es continuïn patint aquests interminables embussos.
Per tant, cal trobar una solució ja. Fa 25 anys que esperem.