Finalment, després de moltes trucades, reunions i reclamacions, el Ministeri de Foment s’ha compromès a reprendre les obres de la variant de la C-245.

El compromís és que comencin a l’abril i que les obres avancin sense més paralitzacions i el més ràpidament possible (no haurien de durar més enllà de l’any 2018).

És el que ens va dir el director general de Carreteras del Ministerio de Fomento, Jorge Urrecho, que es va desplaçar a Sant Boi a finals de febrer per abordar el tema amb les alcaldesses i l’alcalde de Sant Boi, Santa Coloma de Cervelló, Sant Vicenç dels Horts i Torrelles i amb representants de la Generalitat i de la Diputació.

A la reunió va quedar molt clar que la col·laboració institucional dels darrers mesos ha estat clau per arribar a aquest compromís.

Ara hem de seguir treballant plegats perquè tot vaig segons el calendari previst i assegurar que es minimitzin les afectacions a la mobilitat, especialment quan s’hagi de tallar la carretera de Sant Vicenç.

Per això hem creat una comissió de seguiment entre totes les institucions implicades, que es tornarà a reunir durant la segona quinzena de març.

Confiem que tot vagi com està previst i que puguem acabar amb aquesta situació intolerable que tots i totes patim des de fa massa temps i que tant negativament afecta els accessos a la nostra població.

La conclusió és que novament els ajuntaments, els més propers a les necessitats dels veïns i les veïnes, hem hagut de posar-nos al capdavant de les reivindicaciones i les accions perquè quedés garantit un dret col·lectiu.

Estem contents, perquè és una bona notícia, però ens mantindrem atents com sempre per seguir defensant allò que la nostra ciutat i els nostres ciutadans i ciutadanes necessiten.