Un entorn natural que ens identifica

Sant Boi és una ciutat que té un entorn natural privilegiat a pocs quilòmetres de Barcelona. És una de las característiques que ens defineixen com a municipi i per això l’hem cuidat i potenciat com un dels eixos estratègics de les polítiques municipals.
Durant molt de temps, a vegades a contra corrent, hem defensat aquest patrimoni i hem treballat perquè no es perdés la seva singularitat. Ara volem que l’aposta històrica per l’entorn natural sigui, cada cop més, un veritable actiu de la ciutat.
D’una banda, com a element d’identificació i d’orgull dels santboians i les santboianes. D’altra banda, com una oportunitat de gaudir d’una riquesa mediambiental tan poc comuna. I també, sense dubte, com un reclam turístic i com un important motor de l’economia.
Hem aconseguit recuperar la mirada respectuosa al riu Llobregat i a la muntanya que ens envolta, hem configurat una xarxa d’equipaments que ens ajuden a conèixer millor l’entorn i a respectar-lo i avui dia tenim al nostre abast uns espais verds que ens permeten passejar, anar amb bicicleta, fer esport i salut i gaudir tan a prop de casa dels encants de la natura i de l’aire lliure.
Aquests privilegis del nostre entorn natural ens connecten plenament, a més, amb la tradició pagesa, que hem de preservar com un aspecte cultural, i també econòmic, singular, propi i actual. Cal continuar treballant perquè els santboians i les santboianes vivim en un entorn cada cop més sostenible i per aprofitar les seves potencialitats econòmiques i socials.
Columna d’opinió publicada a la revista Viure Sant Boi d’abril 2015 de 2014