Dia Internacional contra la Prostitució Infantil

Aquest dilluns 4 d’abril commemorem el Dia Internacional contra la Prostitució Infantil. Des d’aquí vull expressar la necessitat de fer visible una realitat que afecta nois i noies joves i nens i nenes d’arreu del món.

L’explotació sexual que pateixen és la conseqüència de la pobresa, el subdesenvolupament, la ignorància i la discriminació. És, en definitiva, una de les formes de violència i discriminació més grans que existeixen.

Segons l’UNICEF, 1,2 milions de menors són víctimes d’aquesta forma d’explotació i una gran quantitat de nens i nenes que van a parar a les organitzacions de tràfic de persones procedeixen de les migracions provocades per la guerra i els desastres naturals, dues realitats que són a la primera línia de l’actualitat.

Cal que tinguem plena consciència del que tot això significa i que ens animem a realitzar i participar aquests dies en accions i activitats de sensibilització per lluitar contra aquesta xacra tan cruel.

En aquest sentit, us animo a sumar-vos al manifest de denúncia que han fet públic el Moviment Democràtic de Dones i la Xarxa de Municipis Lliures de Tracta.