El futur de Sant Boi: ciutat sostenible, ciutat saludable

Aquest dijous hem explicat l’estratègia de futur de la ciutat de Sant Boi al Fòrum Empresarial del Llobregat. Hem compartit els nostres reptes i il·lusions amb empreses, organitzacions i institucions de la comarca.

Els vaig poder dir que per construir la nostra estratègia, des del govern municipal, hem identificat els elements històrics que han donat personalitat a la nostra ciutat (com ara el passat agrícola, la preservació de l’entorn natural o els hospitals psiquiàtrics) i ens hem posat com a objectiu convertir-los en actius de futur.

Apostem per un model de desenvolupament econòmic centrat en dues idees força: la ciutat sostenible i la ciutat saludable. En la intersecció entre aquestes dues esferes hi ha bones opcions per generar desenvolupament econòmic i crear ocupació digna a Sant Boi.

Volem reforçar el nostre paper en el sector sanitari i sociosanitari, configurant una oferta potent aprofitant la presència en l’entorn de centres hospitalaris de referència.

Volem trobar noves oportunitats en l’aposta per les energies renovables, l’eficiència en el consum d’energia, la lluita contra el canvi climàtic i l’autosuficiència energètica.

Són objectius a llarg termini en què s’ha d’implicar tota la ciutat. Tots els sectors (les empreses dels polígons, els concessionaris d’automòbils, el comerç de proximitat, els agents de l’economia social, les entitats) hem d’articular una estratègia comuna que vagi en una mateixa direcció i ens beneficiï a tots.

Europa ja ha donat el suport a la nostra estratègia amb una subvenció de 8 milions d’euros per desplegar la nostra estratègia. Seguim buscant aliances en el camí cap a un Sant Boi millor, amb oportunitats per a les persones.