Un millor transport públic per a Sant Boi i la plana del delta
Els ajuntaments de Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels, els sindicats i organitzacions empresarials del Baix Llobregat hem presentat la plataforma per a una mobiitat i un transport públic eficient i sostenible a la plana del delta del Llobregat.
Es tracta d’un document que recull la reivindicació històrica per un transport públic adequat a les necessitats de la mobilitat dels ciutadans i les ciutadanes i dels sectors econòmics del nostre territori.
Sant Boi és especialmente sensible a aquesta reivindicació. La nostra ciutat, amb 83.000 habitants, és la segona més poblada del Baix Llobregat, però es dóna la contradicció que un barri com Marianao, amb més de 32.000 persones, té un transport públic molt allunyat de les necessitats actuals. Aquesta situació, generalitzada al llarg de molts anys, posa un fre permanent a les possibilitats de desenvolupament de la ciutat.
Sant Boi també ha de poder afrontar la mobilitat que representa ser la seu del Clúster de Salut Mental de Catalunya i de centres sanitaris de referència, com el Parc Sanitari Sant Joan de Déu i Benito Menni CASM, que donen servei a usuaris i usuàries de la comarca i de la resta de Catalunya.
La nostra ciutat s’ha mostrat sempre solidària amb el territori del qual forma part, ja que el 15% del nostre terme municipal està dedicat a infraestructures. Tot i així, n’hem patit més les conseqüències negatives que els avantatges.
A més, la situació estratégica del nostre municipi, situat entre el corredor del Llobregat i el delta del riu, ens converteix en un referent de pas i intercanvi en la mobilitat del país. Una realitat que encara fa més imprescindible la creació de la futura línia R3/metro delta.
Així doncs, ens ha arribat l’hora com a ciutat i reclamem, en el marc de l’espai conjunt del delta del Llobregat, la recuperació del traçat d’un sistema amb quatre parades a Sant Boi, a Casablanca i la zona industrial, als barris Centre i Vinyets i Molí Vell, al barri de Marianao i a la zona hospitalària amb una connexió intermodal a l’estació dels FGC al barri de Ciutat Cooperativa i Molí Nou.
Creiem que aquest és un sistema de transport d’alta capacitat que respon a les nostres necessitats i reivindicacions històriques i, per tant, justificaria una inversió tan important després de molts anys d’esperar.