Necessitem més suport: ara ja toca

Els ajuntaments ens sentim massa sols en el nostre compromís per garantir un dret bàsic de totes les persones: disposar d’un habitatge digne i assequible. Malgrat que no tenim competències en aquest tema, des de 2008 hem fet un gran esforç pressupostari per evitar que moltes famílies perdessin el seu habitatge. I ho hem anat aconseguint tot i que la dimensió del problema ultrapassa sens dubte l’abast dels nostres recursos.

Els problemes de l’habitatge requereixen polítiques globals de nivell estatal, autonòmic i metropolità. I la veritat és que, en aquest temps, hem pogut comptar amb l’acompanyament de l’activisme social, però per desgràcia hem trobat a faltar la implicació de la resta d’administracions. La Generalitat, en especial, hauria d’alinear-se amb els ajuntaments per oferir solucions urgents i sòlides. Des dels municipis, farem tot el possible per recuperar un bon instrument: la Llei catalana d’habitatge.

Aquests darrers anys, les dificultats s’han concentrat en els preus del lloguer. La pujada desmesurada que s’ha produït a les àrees metropolitanes de les grans ciutats està fent viure situacions difícils a moltes famílies i entorpeix l’emancipació dels i les nostres joves. A Sant Boi treballem per pal·liar aquesta situació i contrarestar la insuficiència de l’oferta de lloguer. Hem fet les gestions perquè en els anys vinents es puguin construir més de 400 habitatges protegits a la ciutat. I aviat llançarem una nova campanya per promoure la borsa municipal de lloguer assequible.

Però no ens cansarem de dir-ho: amb això no n’hi ha prou. Les administracions competents han d’assumir les seves obligacions. No podem deixar de garantir drets bàsics. Els ajuntaments, com a governs de proximitat, necessitem més suport per donar resposta a qui més ho necessita. I ha de ser ja!