El mes de març commemorem el Dia Internacional de les Dones. En aquesta ocasió, recordem la lluita del moviment sufragista per aconseguir els drets polítics i socials de les dones. I ho fem mitjançant una quinzena d’activitats que volen mostrar públicament que cal seguir treballant per a la igualtat de gènere.

El dimecres dia 2 vaig assistir al tradicional dinar intercultural que, des de fa molts anys, organitza l’Associació de Dones El Farah a Can Massallera. Tot un èxit de participació i un exemple de convivencia

02-03-16 Dinar intercultural

A la jornada reivindicativa del 8 de març vaig compartir amb totes i tots vosaltres la necessitat de continuar lluitant per defensar de manera clara i explícita els drets de les dones i l’eliminació de qualsevol discriminació per raó de gènere, un objectiu cap al qual hem de treballar plegats, homes i dones.

Aquest és l’esperit que impregna el manifest que van llegir treballadores municipals, a la plaça de l’Ajuntament, i dones membres del Consell Municipal de les dones, a l’ofrena floral al monument de la dona.

8-03-16 Ofrena floral monumet Dona Treballadora

L’homenatge a les dones treballadores de la salut mental a Can Massallera ha estat, un anys més, la contribució que fa la ciutat al món del treball femení.

8-03-16 Reconeixement Dona treballadora salut mental

En el marc dels actes del Dia Internacional de les Dones, els cinemes Can Castellet van projectar la pel·lícula Sufragistes.

Més de 400 persones compartint la història de les dones, que a principis del segle XX, lluitaven i morien per defensar el dret al vot. Hem de continuar lluitant i ser dignes de la seva memoria.