En aquest primer tram del mandat, el govern municipal ha identificat els grans reptes que tenim pendents com a ciutat i que depenen de les competències d’altres administracions.

Són temes absolutament estratègics per al desenvolupament de Sant Boi que estan pendents, aturats o temporalment ‘aparcats’ i que, per tant, estem decidits a reivindicar tant com calgui fins que es desbloquegin.

El primer d’aquests temes és la mancança d’un transport públic digne, eficaç i sostenible. Malauradament, els municipis de la cornisa del delta del Llobregat hem estat reptidament oblidats com a territori en relació a aquesta qüestió.

En un moment en què s’estan posant sobre la taula els temes del futur del transport públic al territori metropolità i s’estan comprometent inversions, el Baix Llobregat no pot quedar novament obviat.

Som motors econòmics del país i cal que es tinguin en compte les necessitats del nostre teixit productiu i de la nostra ciutadania. No oblidem que Sant Boi compta amb centres sanitaris i institucions de salut mental que són referència de país i que som la seu del Clúster de Salut Mental de Catalunya.

Parc-Sanitari

Per això, la nostra ciutat i les ciutats veïnes de Viladecans, Gavà i Castelldefels ens hem posat d’acord per aixecar conjuntament la veu i recordar a les institucions que ha arribat l’hora del delta i que volem recuperar projectes com una línia ferroviària soterrada que ens connecti entre nosaltres i amb Barcelona i un carril segregat per a autobusos a la C-245.

Ho vam fer al febrer, quan ens vam aplegar a l’estació de Ciutat Cooperativa del carrilet per demanar a la Generalitat i al govern de l’Estat millores urgents del nostre transport públic i vam aprovar mocions en els respectius plens municipals.

Millores-mobilitat-cornisa-delta

I vam ampliar l’abast de la reivindicació sumant-hi la UPC, les patronals PIMEC i AEBALL, la Cambra de Comerç i els sindicats CCOO i UGT en una plataforma conjunta presentada al maig al Campus del Baix Llobregat.

Plataforma-mobilitat

Ja hem aconseguit els primers resultats d’aquestes reivindicacions. La Generalitat de Catalunya i l’Àrea Metropolitana de Barcelona ens han fet una proposta en ferm per crear una plataforma segregada per a autobusos i un carril per a bicicletes a la carretera C-245 (entre Cornellà i Castelldefels). A començament de l’estiu es va obrir ja la licitació per redactar el projecte. I també vam saber que a partir del setembre, les línies de bus L79 i L85 es reforcen per millorar la freqüència de pas en les hores punta. Són bones notícies, primeres passes a l’espera que es doni resposta a les nostres principals necessitats..

Infografia-carrils-segregats-projecte-C-245

Queden altres temes pendents de la màxima importància. En especial, hem fet la demanda al conseller de Territori, Josep Rull, d’un compromís per construir la línia ferroviària soterrada R3, que és la nostra principal reivindicació.

No ens aturarem. No ens cansarem d’insistir per reclamar les infraestructures de transport que necessitem perquè són vitals per als nostres ciutadans i ciutadanes.