Durant el darrer trimestre de l’any 2016 vam desplegar un nou sistema de recollida de residus a Sant Boi. Els nous contenidors i els nous camions de recollida són als nostres carrers.

Aquest ha estat el primer pas d’una nova etapa en què ens hem compromès a millorar a fons la qualitat de l’espai públic de Sant Boi.

SB renova és la marca d’aquesta nova etapa i identifica conjuntament la renovació dels serveis de recollida selectiva de residus i de neteja.

franja-sb-renova

Perquè miillorar l’espai públic és una de les grans preocupacions del govern municipal, contrastada amb moltes demandes que els veïns i les veïnes ens heu fet arribar els darrers anys.

Volem un Sant Boi més net i sostenible i aconseguir-ho és el principal repte que tenim per davant en aquest mandat.

Per això ara fem ara una gran inversió per renovar tots els contenidors del municipi i els vehicles encarregats de la recollida, entre altres millores.

I hem canviat per complet la recollida de mobles i trastos vells, que passarà a fer-se un dia fixe a cada barri per ajudar-nos a tenir una ciutat més endreçada.

Però els canvis en la recollida selectiva són només un primer pas. L’Ajuntament prepara també un pla de millora de la qualitat de l’espai públic.

El Pressupost Municipal de 2017 dóna continuïtat a aquest esforç incrementant en 250.000 euros les partides previstes per a actuacions de neteja, manteniment de zones verdes i supervisió de la qualitat de l’espai públic.

A més, hi ha previstes inversions per valor d’1,4 milions d’euros per a altres actuacions de millora de l’espai públic, inclòs un pla de renovació de voreres.

Dintre d’aquesta quantitat, es reserven 500.000 euros per a actuacions als barris mitjançant pressupostos participatius.

escombraire  zona-verde  jocs-infantils

I mentrestant hem començat ja a renovar maquinària i vehicles de neteja, tot adquirint noves escombradores mecàniques, furgonetes i màquines especialitzada en la neteja de grafits i del clavegueram.

El gran esforç que l’Ajuntament fa per millorar no serà efectiu si no ens hi comprometem col·lectivament i ens apuntem a la renovació tots i totes.

Ens queda molta feina per davant i no deixarem de destinar esforços i recursos a aquest repte col·lectiu.

Vídeo (presentació SB renova als mitjans de comunicación)